تولید پادکست پزشکی یکی از راه‌های تبلیغاتی برای پزشکان عزیز است. برندسازی و تبلیغات برای پزشکان در این زمانه اهمیت بسیاری دارد. چرا که یک پزشک با تولید پادکست و یا تیزر تبلیغاتی می‌تواند در عصر تکنولوژی راه جدیدی برای بازاریابی به روی خود بگشاید

جهت سفارش با شماره 09924017304 تماس بگیرید.

تولید پادکست پزشکی

تولید پادکست پزشکی یکی از راه‌های تبلیغاتی برای پزشکان عزیز است. برندسازی و تبلیغات برای پزشکان در این زمانه اهمیت بسیاری دارد. چرا که یک پزشک با تولید پادکست و یا تیزر تبلیغاتی می‌تواند در عصر تکنولوژی راه جدیدی برای بازاریابی به روی خود بگشاید.

چرا باید از تولید پادکست برای تبلیغ شغل خود استفاده کرد؟

در گذشته مردم از بازاریابی سینه به سینه کمک می‌گرفتند تا پزشکان موفق را به دیگران معرفی کنند. در این روش افراد کمی از مهارت یک پزشک موفق با خبر می‌شدند. اما امروزه که فناوری پیشرفت کرده و روش‌های قدیمی جای خود را به روش‌های جدید داده‌اند دیگر نمی‌توان خیلی به این روش تبلیغی اتکا کرد. در حال حاضر روش‌های جدیدی مانند تولید پادکست پزشکی می‌تواند به متخصصان، جراحان و حتی پزشکان عمومی کمک کند تا درصد مراجعین خود را به طور قابل توجهی بالا ببرند.

تولید محتوا با کمک پادکست

تولید محتوا با اشکال مختلفی که دارد یک حرفه تبلیغاتی به شمار می‌آید و در اپلیکیشن‌ها مختلف می‌توان از محتواهای گوناگون سود برد. تولید محتوا به روش تولید پادکست می‌تواند در وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… مورد استفاده قرار گیرد. تولید محتوا با کمک پادکست این امکان را میدهد تا با تبادل دانش توجه عموم را به سمت کسب و کار خود جلب نمایید. به معنی دیگر یکی از چندین راه مارکتینگ و برندیگ همین تولید پادکست است. تولید پادکست حرفه و کاری است که نیاز به متخصص این کار دارد.

چرا تولید پادکست پزشکی مورد توجه عموم افراد واقع می‌شود؟

پادکست‌ها علاوه بر اینکه جنبه تبلیغاتی دارند و باعث گسترش مراجعین برای پزشکان می‌شوند فوائد دیگری نیز دارند. به عنوان مثال پادکست‌ها مورد توجه افراد قرار می‌گیرند چون بسیار آموزنده و مفید هستند. عموم مردم از طریق پادکست به یادگیری مطالب روی می‌آورند. پادکست سرگرمی خوبی برای اوقات فراغت و یا در مواقع کار است.

پادکست پزشکی چیست؟

پادکست به فایل‌های صوتی می‌گویند که در فضای مجازی منتشر می‌شوند. پادکست‌ها با کامپیوتر، گوشی و پخش کننده‌های دیجیتال قابل شنیدن هستند. معمولا پادکست‌ها چندین قسمت دارند و کاربر به دنبال کردن آنان مشتاق است. از این رو روش خوبی برای تبلیغ به شمار می‌آید. پادکست‌های پزشکی نیز از این قائله مستثنی نیستند. در پادکست‌های پزشکی علاوه بر اینکه به طور نا محسوس تبلیغات صورت می‌گیرد؛ به طور سریالی هم مطالب آموزشی در زمینه پزشکی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

معنای لغوی پادکست

پادکست از دو واژه پاد و کست تشکیل شده است که پاد به معنی دستگاه پخش قابل حمل و کست به معنی پخش است. به طور کلی به فایل صورتی قابل حمل گفته می‌شود.

تولید پادکست

پادکست‌ها موضوعات مختلفی دارند وشامل داستان‌ها، مطالب علمی، آموزشی، مذهبی و دینی و … هستند. پادکست‌ها معمولا یک یا چند گوینده دارند. گاها پادکست‌ها برای دانلود نیازمند پرداخت هزینه هستند و اغلب آن‌ها به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرند.

انواع پادکست‌های پزشکی

پادکست‌های ساده: این مدل پادکست‌ها تک نفره هستند. معمولا شخصی پیرامون موضوعی خاص صحبت می‌کند و اطلاعاتی درمورد موضوع انتخابی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

پادکست‌های دونفره: این مدل پادکست‌ها به صورت مصاحبه‌ای انجام می‌شود و برای تولید پادکست‌های پزشکی که به صورت سوال و جواب هستند مناسب است. با گفتگوی مهمان و میزبان یک سری اطلاعات میان آن دو شخص مبادله می‌شود که شنوده با گوش دادن به آنان به آن اطلاعات واقف خواهد شد.

پادکست‌های چند نفره: این نوع پادکست‌ها به پادکست‌های میزگردی نیز معروفند. در این نوع از پادکست‌ها معمولا چندین نفر با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

پادکست‌های داستانی و غیر داستانی: در این ورژن از پادکست‌ها شخصی با خواندن از متنی جذاب به جذب شنونده مبادرت می‌کند.

پادکست‌های ترکیبی: این نوع از پادکست‌ها از انواع مختلف نامبرده شده تشکیل شده‌اند.

آیا به تنهایی می‌توان پادکست پزشکی تولید کرد؟

حال که متوجه شدیم یک پزشک با کمک پادکست می‌تواند مراجعین خود را افزایش دهد این سوال پیش می‌آید که پادکست‌های پزشکی در خانه و یا مطب‌ها قابل تهیه هستند یا خیر؟ تولید پادکست‌های پزشکی صرفا به داشتن اطلاعات پزشکی دقیق محدود نمی‌شود. بلکه نیازمند یک سری ابزار و وسایل خاص است. تولید محتوا از طریق پادکست نیازمند یک سری نرم‌افزار ویرایش صدا است که هر کسی مهارت کار کردن با آن‌ها را ندارد. بنابراین توصیه می‌شود برای ساخت پادکست‌های پزشکی به اشخاصی که در این زمینه تبهر دارند مراجعه کنید.

تجهیزات لازم برای تولید پادکست چیست؟

تولید پادکست پزشکی به صورت حرفه‌ای نیازمند لوازم و تجهیزات خاصی مانند کارت صدا، پاپ فیلتر، میکرفون و… است.

تدوین پادکست پزشکی

قدم نهایی تولید پادکست پزشکی تدوین آن است. بعد از اینکه محتوای پادکست ضبط شد باید توسط نرم افزارهای تدوین بخش‌هایی از آن حذف و قسمت‌هایی به آن اضافه شود.

انتشار پادکست

بعد از ساخت و تدوین پادکست باید آن را در فضایی مناسب به دست مخاطبین رساند. پادکست تولیدی اگر در فضایی مناسب پخش نشود نمی‌تواند جنبه تبلیغاتی خود را به طور کامل به ظهور برساند.

برای ساختن پادکست پزشکی به کجا مراجعه کنیم؟

ساخت پادکست پزشکی باید توسط شرکتی معتبر و خبره صورت پذیرد تا فرد متقاضی از کیفیت کار مطمئن شود. دکتر من یک وبسایت تبلیغاتی و مارکتینگ است که در حوزه‌های مختلف مارکتینگ فعالیت دارد. این وبسایت چندین سال است که نمونه‌های موفقی از خود در زمینه تولید پادکست پزشکی برجای گذاشته است. امروزه دیگر اکثر پزشکان برای تولید محتوا و برندینگ رو به سوی روش‌های جدید مانند تولید پادکست می‌آورند. این روش تبغلیغاتی نامحسوس در توسعه و گسترش نام پزشکان در میان مردم تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر قصد تبلیغات و یا جذب هرچه بیشتر مراجع را دارید با دکترمن برای تبلیغات و تولید پادکست پزشکی وقت مشاوره دریافت کنید. دکترمن حضور دارد تا کسب و کار پزشکی شما را گسترش دهد. امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده  باشید.